سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد خداوند ـ عزّوجلّ ـ کند، خداوند، دوستش خواهد داشت، و هرکه بسیار یاد خدا کند، برایش دو برائت نامه نوشته خواهد شد : برائتی از دوزخ و برائتی از نفاق . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

شامل :  1- افت تحصیلی 2- اضطراب ـ ترس 3)  فرار از خانه و مدرسه  4) کم رویی  5) کم توجهی به درس ( بی علاقه گی به انجام تکالیف درسی )  6) دروغ گویی  7) خشم و پرخاشگری  8) افسردگی  9) عدم اعتماد به نفس  10) گرایش به همجنس خواهی ( ارتباط جسمی با هم جنس) .
علل افت تحصیلی :   الف ) علل آموزشی ب) علل فردی ج) مشکلات خانوادگی  د) مشکلات محیطی و اجتماعی . 

علل اضطراب و ترس : 1) زندگی ماشینی ، کم رنگ شدن مناسبات و ارتباطات عاطفی 2)کم توجهی به مسائل معنوی 3)  نگرانی از آینده تحصیلی و شغلی ، فقدان اعضای خانواده 4)نگرانی مفرط از کسیختگی خانواده 5- احساس ترس از قرار گرفتن در برابر یک شر و خطر احتمالی مثل فوت / یا بیماری نزدیکان .
علل فرار از خانه و مدرسه : 1) فضای روانی و عاطفی خانوداه 2)  الگوی ناسالم همسالان 3)  عدم ثبات قوانین و معیارهای اخلاقی در محیط خانه ، مدرسه و عدم حمایت های عاطفی خصوصاً از سوی اعضای خانواده ، همچنین نبود فرد یا افرادی که سرپرستی و نظارت مدبرانه روی نوجوان داشته باشند. 4) مشکلات تحصیلی ، جاذبه های شهری ، فقر مالی ، اعتیاد والدین ، اختلاف با نامادی و ناپدری 5)  شکاف بین نسل ها ، تعارض و برخورد های میان والدین و نوجوان . 

علل کمرویی:  1) محرومیت از محبت خانوده 2) نقص عضو یا بیماری های جسمی 3) اختلال در گویش و تکلم 4)شکست های متعدد و تحقیر شدن نوجوان در حضور جمع 5)  عدم امنیت روانی در محیط خانه ومدرسه 6) تنبیه ، توبیخ و سرزنش دانش آموزان 7)  کنترل شدید تربیتی .  
علل عدم اعتماد به نفس : 1 وقتی به نوجوان توجه کافی نداشته باشیم آنها را جدی نگیریم و همچنین مراقبت های عاطفی لازم رانسبت به آنها مبذول نکنیم . زمینه های عدم اعتماد به نفس را در آنها ایجاد خواهیم کرد 2) عدم احساس ارزشمند بودن ، اعتماد به نفس نوجوان را کاهش داده و به تدریج در مورد توانایی های خود دچار تردید می شود .3)  تصویر ذهنی مبهمی که گاه والدین و اولیای مدرسه پیش چشم نوجوان به نمایش می گذارند . این باور را در او به وجود می آورد که در آینده فرد موفقی نخواهد شد . 
علل گرایش به همجنس خواهی : 1) نوجوانی که از وجود خانواده ی خود احساس حقارت می کند ، دنبال فردی می گرد تا به عنوان پشتیبان او را پناه دهد و جوابگوی عواطف و احساساتش باشد . 2) خانواده های بسیار متعصب به جای راهنمایی و جهت دادن مثبت گرایش نوجوان به جنس مخالف ، باعث می شوند تا این حس طبیعی به سمت جنس موافق سوق پیدا کند و سبب بروز نابهنجاری های اجتماعی شود .

منبع :  http://www.tehranedu3.ir 

 




پریسا زراعت دوست منفرد ::: چهارشنبه 88/2/30::: ساعت 12:20 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 6


کل بازدید :130266
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
پریسا زراعت دوست منفرد
سلام این وبلاگ در مورد رشته تحصیلی ام علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی است .
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<